Selecteer een pagina

Ondersteuning bij visie, missie en strategie

Welke organisatie wil tegenwoordig niet een duidelijke purpose hebben en dat ook werkelijk toepassen. Dat lijkt eenvoudig, maar is het niet. Het vraagt om een heldere visie. Bij de ontwikkeling van visie, missie en strategie is het belangrijk om te weten wat je drijfveren zijn en welke ‘droom’ je nastreeft. Is het droombeeld helder, dan kan vervolgens worden vastgesteld welke bijdrage je als organisatie wil leveren om die droom te realiseren. Stel dat je wil dat iedereen voldoende inkomen heeft, hoe vertaal je dat dan door naar je missie. Wat ga jij als organisatie bijdragen om het droombeeld te bereiken. Dat gaat verder dan inrichting IT-systemen, administreren of ontwikkeling van een pensioenregeling die je uitvoert. Een duidelijke missie kun je doorvertalen naar beleid maar ook in je communicatie-uitingen. Denk bijv. aan je incassobeleid. Je zou bijvoorbeeld kunnen bepalen dat schulden niet doorverkocht worden en je personeel kunnen helpen door een budgetcoach in te schakelen wanneer zij financiële problemen hebben.

Zowel in de financiële sector, het sociaal domein als bij brancheverenigingen heb ik veel ervaring opgedaan met visie, missie en strategievorming en de communicatie daarover. Graag help ik ook jouw organisatie bij het vormgeven en uitdragen ervan.

Van gedachten wisselen?

Wilt u met mij van gedachten wisselen over uw visie, missie en strategie? Neem dan gerust contact met mij op.

“Grondige kennis van mens, geld, gedrag en communicatie”